Home  >  Reviews  >  Strings Reviews  >  Violins Reviews
4.5 5 4563

Violins Reviews

4.5 out of 5


Glarry GV306 4/4 Spruce Panel Violin Bright Natural
By s***l
May 07, 2021
I am currently dealing with their customer service. It looked great when I opened it but when I went to tune it is when I ran into an issue. The pegs crank, I spent 3 hours in front of the computer trying to tune it, watching video after video, to no avail. I checked the pegs and the edge on every single one was cracked missing pieces of wood. I contacted customer service asking for a refund and a return label and the last email I got was "Could you please take the violin to a repair store and h ...
Service Team:

Thanks for your feedback. Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. Glarry

May 11, 2021
I ran into an issue and the initial customer service was not helpful, but the manager was extremely helpful and I would add a couple stars based on his help.
Glarry GV200 Antiqued Matte Solid Wood Violin 4/4 Full Size
By A***s
March 24, 2021
Came completely broken. The bow strings are broken as were the violin strings. I was very disappointed by this. I received it today and will update on how this issue was resolved in a later review.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV201 Antiqued Bright Solid Wood Violin 3/4 4/4
By E***l
March 19, 2021
I bought this violin and it is not good .. the strings are to high and the tune holes are to big and it does not stay in tune.. this was a waste of money do not buy
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

March 26, 2021
Good Job by providing great customer service... I am Happy
Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By J***s
March 04, 2021
Disappointing. It has been three weeks and the package has not arrived and we are getting no answer from Glarry Music. The tracking number hasnt been updated and we contacted them to get more information and instructions on how to get a refund but after a week we have yet to hear from them. we really wanted to love this product but at this rate we might never have the opportunity to do so. We need a refund or an update please!
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We will investigate your order’s status and reply you in 24 hours. Please pay attention to your emails. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By M***s
February 22, 2021
Still haven't received, tracking number not responding with anything. Tried to contact support, payment was taken same day but since then I haven't had any communication at all. I'm in limbo as to what's happening.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We will investigate your order's status and reply you in 24 hours. Please pay attention to your emails. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By C***d
February 05, 2021
I have not received my order from your company, reach me at 202-706-3226
Service Team:

I am so sorry for delay. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV101 Matte Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By S***h
January 27, 2021
I am not impressed with the violin and wish to change it or get a refund. It is sounding.
Service Team:

We appreciate your support for Glarry. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By e***d
January 02, 2021
I received the product with the bow having torn hairs. Also not sure if the string colors are correct, as the replacement strings are not the same as what is on the violin. I sent pics and requested a return/exchange/replacement last week, but have yet to get a response from anyone. Otherwise, product looks nice. Not yet sure about the sound as it hasn't been played.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV101 Matte Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By S***p
December 26, 2020
Violin would not tune, WOULD NOT RECOMMEND!!! even for a beginner!
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV201 Antiqued Bright Solid Wood Violin 3/4 4/4
By B***y
January 06, 2021
I received this violin as a Christmas present, it is very beautiful looking and looks to be made very well. However i cannot tune the violin due to a tuning peg that keeps slipping on the G string and found the the hole drilled for that tuning peg is larger and oval shaped when the other strings are smaller drilled and perfectly round. I have emailed the customer service and will update my review when i received a replacement violin. Review update! Glarry has since sent me a replacement violin. ...
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV101 Matte Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By N***s
December 21, 2020
Dear Glarry, I was very dissatified with this order. It appears my order was thrown together. This must have been a violin you desperately wanted to get rid of, and a defective shoulder rest that clearly does not fit a 1/2 violin. With the missing paint and shoulder rest that does not fit, my child's violin instructor said I should have NEVER ordered this cheap violin from you all. This order did not contain what I ordered, this was a horrible custumer experience. I will NEVER by instrumen ...
Service Team:

The shoulder rest is adjustable, hope this FAQ will be helpful. https://www.glarrymusic.com/faqs-center/how-to-place-shoulder-rest-for-your-violin-q-41.html If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV201 Antiqued Bright Solid Wood Violin 3/4 4/4
By J***a
December 17, 2020
I dont recommend this violin for people who have never had a string instrument. So for the 3rd-7th grade orchestra students. Only buy this if you know how to upgrade and install new pieces into the instrument. The bow they send you doesn't work, so you need to buy a new one, the strings are cheap and you can hear that. The case itself is so cheaply made. The bridge is completely garbage, you are looking to spend a additional $50 USD with this instrument. I have a violin thats not cheap, I got th ...
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By B***d
December 14, 2020
I purchased this violin at the end of November. While a shipping label was created, the parcel has never been transferred to USPS and has never been delivered. I was expecting it to arrive in time for the holidays based on the info on the website when I purchased. I have not gotten a response to my inquiry to the Glarry support email.
Service Team:

I am so sorry for delay. The package has been loaded into the truck waiting for the logistics company to pick up the goods. Normally this process will be completed within 1 day. Due to the rapid growth of orders in November, all processes have slowed down. Please wait patiently for a few days.

Glarry GV201 Antiqued Bright Solid Wood Violin 3/4 4/4
By C***e
December 16, 2020
When I received the violin it had two large cracks in the body. The string spacing as determined by the grooves in the nut is very strange. The finish was surprisingly lovely and all the other components of the kit were approximately as I expected (bow/case/tuner) not particularly fancy but at least in working condition and a decent value for the price. The cracks and the string spacing make the violin essentially unplayable. There are big gaps between some of the strings and two are so close to ...
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By J***z
December 02, 2020
I bought a violin for my granddaughter for Christmas, it arrived December 1st, opened it it had a huge crack, was not packaged properly at all, so afraid I won't be able to exchange it before Christmas. Was a beautiful instrument minus the crack.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By C***n
December 01, 2020
The shipment arrived quickly. I need to return the item as it was not the correct need (for a gift). They are unreachable by phone and gave not responded to the 2 emails I've sent customer service for RL. I would not buy from them again with such poor customer service.
Service Team:

I am very sorry for delay. Thanks so much for your feedback. Our customer service will contact you immediately. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By R***i
November 19, 2020
I tried to tune it many times but couldn't ..not working. My daughter is taking classes and her teacher said it's tune is slipping so it is very difficult to tune every time.. if there is anyway I can return it? Because I am not happy with this violin.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. Our Customer Service will contact with you ASAP. Glarry

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By K***n
November 17, 2020
I requested a cancellation and refund before it was shipped and never got response and now it is shipped. I will be contacting my bank afterwards because I did not authorize this purchase. Update: They initiated a refund and the violin came damaged with a broken A string and broken bridge.
Service Team:

We apologize for our mistake. Our after - sale - service will contact with you ASAP. Sorry again. Glarry.

Glarry GV101 Matte Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By C***a
September 25, 2020
Hi I'm not satisfied because part of the item was broken, I been trying to reach you, I would like to have the item but not broken, can you please take care of this particular situation and comunícate at 3235017339, apréciate if you give the solution to this situation. Thanks!
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for Glarry. We have already reflected your question to our development department and quality control department. We would censor more rigidly on our products and improve their quality. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you.

Glarry GV101 Matte Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By A***Z
August 15, 2020
Violin is missing the fine tuners. I have already contacted Glarry Music and received no response after a week waiting.
Service Team:

Dear customer We have already replied to you on 8.11, maybe the mail entered the spam folder. What's more, this kind of violin has only one fine tuner.You can check our product description.

Glarry GV201 Antiqued Bright Solid Wood Violin 3/4 4/4
By M***i
April 12, 2020
This item arrived damaged.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for GLARRY. We have already reflected your problem to our logistic department. We will strengthen our packaging to avoid such damage. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry.

Glarry GV100 Solid Wood Violin 1/8 1/2 1/4 3/4 4/4
By B***y
March 02, 2020
Giving a 1 star since it took a month to receive this was a birthday present that was very late. It sounds nice considering the price but if ordering more than one item you should do it separately. I had to wait a month because the other instrument I ordered was out of stock. It would have been nice to get the one in stock on time.
Service Team:

Sorry for the inconvenience caused to you! We appreciate your support for GLARRY. We have already reflected your problem to our logistic department. If you have other questions, please contact our customer support center [email protected], we will do everything we can to help you. Glarry.

1